Parkering Tromsø

Studenter og ansatte må ha gyldig parkeringsbevis godt synlig i frontruta. Det er ulike parkeringsbevis på Rambergan og i Breivika. Parkeringsavgift skal betales mellom 08:00 og 16:00.

Det er meget begrenset antall parkeringsplasser ved skolen, vi oppfordrer sterkt til bruk av kollektivtrafikk

Betaling skjer ved bruk av App eller på automat som på Rambergan står ved hovedinngangen.

I Tromsø må du forsikre deg om at du står på RIKTIG ANVIST PLASS. Parkeringsplassen foran hovedinngangen er kun for ansatte.

Studenter, som må klikke på [ansatte] i Easypark-appen, må stille seg utenfor ansattesonen, ellers får de bot.

Koder som gjelder i appen er:

Studenter og ansatte ved RAMBERGAN3330 - så velger du 33302 Ansatte.

Besøkende på Rambergan bruker kode 33301 Besøkende

Studenter og ansatte ved BREIVIKA3329 - så velger du 33292.

Besøkende i Breivika bruker kode 33291

Ellers er det godt merka med easypark-informasjon på parkeringsplassene.

Parkering langs Sommerfeldts gt. er ikke rabattert og man kan kun stå parkert i to timer. Vaktselskapet patruljerer jevnlig. El-parkeringen gjelder KUN ved lading og p.t er den ikke i drift og kan dermed ikke benyttes.

Mer informasjon

Du kan alternativt betale parkering med mynt på automat.

Studenter og ansatte med gyldig parkeringsbevis velger knapp for student/ansatt og betaler kr. 8 pr. time og parkerer den tid som det er betalt for, maks kr.60,- pr. dag.

Besøkende betaler kr. 20 pr. time og parkerer den tid som det er betalt for.

HC-Parkering:  Alle med HC-kort utstedt av Tromsø kommune parker gratis på HC-parkering.

Uniformerte tjenestebiler eid av Troms fylkeskommune parkerer gratis på alle oppmerkede parkeringsplasser. Ellers så gjelder samme regler for egne uniformerte kjøretøy som for andre mht. ulovlig parkering.

Uniformerte firmabiler i oppdrag for Troms fylkeskommune med gyldig P-kort for «uniformert firmabil i oppdrag» parkerer gratis  (NB! Magnetskilt er ikke gyldig).

Andre særskilte avtaler med gyldige parkeringskort.

Ladestasjoner for El-Biler

Så snart ladestasjonene er klargjort for app som åpner for lading, vil det bli sendt ut info. om saken.

1. Det er kun lovlig å bruke ladeplassene når lading pågår.
  2. Betal først for Parkering med easypark-appen. Bruk takstgruppe 3327.
  3. Betal deretter for lading med easypark-appen. Tast inn aktuell takstgruppe nr
    (info kommer når det er klart fra parkeringsselskapet), laderen starter og lader helt til du slår av med easypark-appen.
  4. Når lading er ferdig flyttes bilen til ordinær parkeringsplass.