Fagskolen i Nord på maritim utdanningskonferanse

Ansatte ved Fagskolen i Nord fra studiested Tromsø og Nordkapp, har denne uken deltatt på  Maritim Utdanningskonferanse 2023 i Ålesund, arrangert av Fagskolen Møre og Romsdal og NTNU Ålesund.

Formålet med konferansen var å legge til rette for økt samarbeid mellom fagskoler, høyskoler, universitet og næringen. De ansatte har fått faglig påfyll gjennom ulike konferanseinnlegg, der et gjennomgående tema var den grønne omstillingen vi står overfor. Det ble også snakket om utviklingen av ny teknologi, og hvordan man kan inkludere praksis i maritim utdanning.

– Etter å ha deltatt på Maritim Utdanningskonferanse 2023 i Ålesund, er jeg dypt imponert over viktigheten og relevansen av temaene som ble tatt opp. Det var givende å se Fagskolen i Nord, delta aktivt og bidra til diskusjonene. Samlingen av sentrale aktører for dialog og erfaringsutveksling understreker betydningen av samarbeid mellom utdanningsinstitusjoner og industrien i en tid med rask teknologisk forandring. Jeg verdsetter spesielt den integrerte tilnærmingen til maritim utdanning som ble presentert. Jeg håper virkelig at denne konferansen fortsetter å være en fast post på kalenderen for alle involverte i den maritime sektoren, sier Stig Olaf Pettersen, avdelingsleder maritime og marine fag ved studiested Nordkapp.

Fagskolen i Nord på maritim utdanningskonferanse

Takk for vel skrevet artikkel på Hjemmenett TFFK til:
Alma Victoria Taaje

Konsulent