Eduroam - bytte bruker

Med bytte til ny epostadresse (@fagskoleninord.no hhv. @stud.fagskoleninord.no) er det nødvendig å avinstallere eduroam-profilen på PC/mobiltelefon og installere den på nytt.

På PCen

For å avinstallere må det åpnes geteduroam-appen. Klikk på tannhjulet nedre til venstre ok velg “uninstall application”. Trykk på “Ja” 2 ganger og så er profilen med gamle adresse slettet.

Det anbefales å gjøre det et sted man har tilgang til et annet trådløst nett siden man mister tilgang til eduroam etter avinstallasjonen.

Installasjon gjøres som vist i avsnitt B. i eduroam oppskrift: Eduroam (PDF, 747 kB)
Hvis passordet ble glemt så må det gjøres hele prosedyre som er beskrevet i avsnitt A. i samme dokumentet.

På mobiltelefon

Åpne appen “Geteduroam” og velg “Fagskolen i Nord”. Deretter skriv inn ny epost-adresse og passordet du har satt opp for eduroam.