Helse, aldring og aktiv omsorg

Ønsker du formell kompetanse om oppgaver og utfordringer innen eldreomsorg? Vi gir deg opplæring i helsefremmende og sykdomsforebyggende arbeid, behandling, pleie og omsorg ved sykdom, skader og funksjonsnedsettelse, organisering, system og ledelse.

Søknadsfrist:      15. April
Søk her:             Samordna opptak
Studiested:        Tromsø
Semester:           Fire
Organisering:    Samlingsbasert
Studietempo:     Deltid

Fagskolen i Nord tilbyr Helse, aldring og aktiv omsorg som samlingsbasert og studiobasert deltidsstudium over to år.

Fagskoleutdanningen innen Helse, aldring og aktiv omsorg har som hovedmålsetting og overordnet mål å videreutdanne reflekterte yrkesutøvere, med høy yrkesetisk standard som tar initiativ til å planlegge, organisere og iverksette tiltak i samarbeid med tjenesteytere og brukere i eldreomsorgen.

Videreutdanningen i Helse, aldring og aktiv omsorg er rettet mot arbeidstakere med forskjellig faglig bakgrunn innen helse- og oppvekstfag i videregående opplæring eller har tilsvarende realkompetanse. Vi har sterkt fokus på tverrfaglighet, brukerfokus og forebyggende arbeid.

Fagskoleutdanningen skal kvalifisere til arbeid med eldre mennesker. I dette ligger det at studentene skal utvikle sin relasjons- og omsorgskompetanse og sin evne til samarbeid med brukere, pårørende og med andre yrkesgrupper. Videre omfatter kompetanseutviklingen både forebygging, behandling og rehabilitering i forhold til eldre mennesker.