Dekksoffiserutdanningen i Tromsø

Dekksoffiserutdanningen er en utdanningsvei for deg som har grunnutdanning fra videregående skole, eller flere år praksis i relevante yrker. Fagskolen tilbyr deg faglig påfyll og spisser kompetansen din ytterligere innen alle relevante fagfelt som tilhører yrket.

Studiested:        Tromsø
Semester:           Fire
Organisering:    Undervisning ved studiestedet
Studietempo:     Heltid, toårig
Søknadsfrist:      15. april
Søk her:              Samordna opptak

Studiet tas ved skolen i Tromsø lokalisert ved Rambergan, tidligere Tromsø Maritime skole.

Et skolebygg i soloppgang.  - Klikk for stort bildeFagskolen i Troms i vintersol. Ann Margrethe Espe

Studielengde er to år og etter endt utdanning og kadettperiode har man kompetanse til å begynne på sin offiserskarriere som styrmann.  Etter relevant fartstid som underordnet offiser har man teoretisk kompetanse til å søke Dekksoffiser kl. 1 (D1).

Studiets læringsutbytte og innhold er beskrevet i studieplanen.

Utdannelsen er i henhold til STCW-konvensjonen (International Convention on Standards of Training, Certification and Watchkeeping for Seafarers) og er NOKUT godkjent.

Nyttige lenker under:

Lenke til kvalitetssystemet for Fagskolen i Nord:

Studiekontrakt

Forskrift for høyere yrkesfaglig utdanning ved Fagskolen i Nord

Forskrift om kvalifikasjoner og sertifikater for sjøfolk

For detaljert informasjon om utdanningene se nasjonale standarder og emneplaner for skipsoffisersutdanningen i fagskolen.