Vannkjemi, mikrobiologi og fiskehelse

Arbeider du som fagarbeider ved et oppdrettsanlegg i sjø eller på land eller ved et settefiskanlegg er denne utdanningen aktuell for deg. Utdanningen har fokus på vannkjemi, mikrobiologi og fiskehelse og skal gi studentene grunnleggende forståelse for kjemiske, fysiske og biologiske prosesser som er relevant for havbruksnæringen. Utdanningen har særlig fokus på settefiskproduksjon med RAS teknologi.

Studiested:           Skjervøy
Semester:              2
Studiepoeng:         30
Organisering:         Nettbasert med 3 samlinger a 2 dager
Studietempo:       Deltid
Søknadsfrist:       15. April
Søk her:               Samordna opptak

Vannkjemi, mikrobiologi og fiskehelse ved Fagskolen i Nord

Akvakulturnæringen er i en rivende teknologisk utvikling og behovet for kompetanse innenfor dette området er stort. Utdanningen legger vekt på at studentene skal kunne ha forståelse for koblingen mellom ulike kjemiske, biologiske og fysiske parametere og forstå hva som er konsekvensen dersom disse endrer seg.

Utdanningen er på 30 studiepoeng og gjennomføres som et deltidsstudium over 1 år. Studiet er nettbasert med samlinger. Utdanningsformen egner seg meget godt for personer som er i daglig arbeid.